-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Glickenhaus med klokke og bag
Du skulle se godt etter for å se hva som var annerledes med SCG003S. Men Sen står for Stradalen, dette er en gateutgave av den rene raceren fra Glickenhaus. Registreringsskilt fra New York bekreftet det.
Glickenhaus har du møtt før på denne siden. Bilen (og mannen) er et av de mange paradoksene som gjør for eksempel Genève-utstillingen så morsom.
En ting er at en amerikansk mangemillionær får håndbygget sine helt spesielle Pininfarina-Ferrarier for å kose seg med. At han da også finner på å bygge sine egne racerbiler for å dundre rundt på «Ringen» med er også helt innafor.
Men hvorfor i all verden skal han vise alle de som besøker Genève-utstillingen hva han driver med?
Sannsynligvis har han en forretningsplan, men han ligger veldig lavt med den. De få som foreløpig har hans biler er venner av huset – det er for eksempel Thomas og Franck og Jeff som deltok i utviklingen av den ferske gateversjonen, sammen med Andreas Simonsen, og det er Chris Ruud som kjører Macchinadue.
At bilene har kallenavn på italiensk er forresten helt naturlig. De bygges i Italia, hos Manifattura Automobili Torino.
Rett fra banen
Den hvite Stradale-modellen er bygget på akkurat samme lest som de andre. Et karbonfiberskall, kledd med så minimalt karosseri som mulig, med ekstreme aerodynamiske hjelpemidler – 2 G i svingene med aerodynamisk indusert marktrykk, er hverdagskost også for gateversjonen.
Og den har også racerens 4,4-liters V8, men her med 750 hk – litt ned fra Corsa-utgavens 800 hk og 850 Nm. Null til 100 på under 3, og 350 km/t.
Men inni er S’en annerledes enn C’en. Blå Alcantara, ganske elegant, mer komfortable seter og mange muligheter for en utførelse helt etter kundens ønsker.
Det gjelder forresten chassiset også – det kan også stilles opp helt etter kundens ønsker.
Jovial
Jim Glickenhaus, som selv alltid rusler rundt på standen og er med på å bygge den opp, og som snakker med alle som kommer bortom, regner med at de kommer til å begynne å utlevere denne utgaven fra midt på sommeren.
Jeg sa blå Alcantara. På utsiden av bilen sto et objekt som nok er en del av hans forretningsplan.
Sammen med gateutgaven presenterte han en liten kolleksjon bagasje. En bag og en liten veske som er formet spesielt etter den plassen som er tilgjengelig inni bilen, bagen er så smart at håndtakene forsvinner når den er på plass i bilen, slik at ikke noe henger utenfor og er i veien.
Tidsriktig
Og begge er selvfølgelig sydd av de beste italienske håndverkerne og laget av de beste materialene.
Her var de blå og svarte, spesielt tilpasset bilen, og fortalte samtidig at dette kan også spesialbestilles, skreddersydd til det interiøret som er valgt.
Og selvfølgelig dukket klokka opp også. Nå har Glickenhaus og den forholdsvis ferske franske ur-produsenten BRM (Bernard Richards Manufacture).
Det er ikke første gang vi finner BRM i forbindelse med biler – de har i hvert fall jobbet med både Abarth og DS før, men nå har de laget en helt spesiell SCG003S-kolleksjon.
Den ene er så begrenset at der nøyer man seg med 24 i hver serie, men det skal også lages en i serier på 300.
«Pris på forespørsel» som det heter.
Helt i tråd med bilen.